Hvad skal jeg huske som arrangør til stævner og kampe

Der er mange opgaver som arrangørklub (før, under og efter et stævne/kamp)

• Tage godt imod de gæstende hold:
    • Sørg for at minimum 1 person fra arrangørklubben er tilstede på anlægget i god tid, for at byde ”gæsterne” velkommen og anvise omklædning og kampbaner.
  • Sikre opkridtede baner med mål og hjørneflag hvor det er påkrævet
    • Sørg for at banerne er klar med streger, mål og hjørneflag
    • Opkridtning står vores kridtbande for.
  • Omklædning
    • Sørge for omklædningsrum i rækker der forventes at have behov for at klæde om
  •  Kampbolde og overtræksveste
    • Sørg for at have kampbolde og overtræksveste klar til kampen(e).
    • Udehold er selv ansvarlige for at have træningsbolde med!
  •  Sikre lokale dommere (i de relevante årgange)
    • Sørg for i god tid før spilledagen at have truffet aftale med lokale dommere (se relevante rækker herunder)
    • Kampe i 3-mands dømmes af en kampleder fra førstnævnte hold
    • Kampe i 5-mands dømmes af lokale dommere.
    • Kampe i 8-mands (til og med U13) dømmes af lokale dommere.
      • (En lokal dommer bør være fyldt 18 år og skal være sportslig påklædt)
    • Kamp i U14 og ældre rækker (Kortbanefodbold) dømmes som udgangspunkt af autoriserede dommere, men det er tilladt for klubberne selv at dømme dem. I så fald skal i blot have kampene ændret til dommerkode 03.
  •  Indberette resultater
    • HUSK at indberette resultater fra kampen(e) straks efter afslutningen – der skal indberettes resultater fra U8 og opefter (der skal som de eneste rækker, ikke indrapporteres resultater i 3-mands).
    • Er der tale om et stævne med flere hold skal arrangørklubben indberette resultaterne fra alle kampe.
    • Resultater indberettes via DBU’s Fodbold-App – også udeblivelser/afbud skal indberettes.
  • Kiosken er åben (I kan evt. henvise til RSKC)
    • Sørg så vidt muligt for, at der er åben i klubbens kiosk i forbindelse med kampen/stævnet.
    • Det vil også være fint enten at servere kaffe/the for gæsterne eller give dem mulighed for at købe det før og under kampen